Til manden med egen virksomhed – hvordan annoncerer du?

Har du din egen virksomhed? Hvis du lige er startet, er der mange forskellige ting at se til, før det hele kører på skinner. Har du overvejet, hvordan du bliver eksponeret for din målgruppe? Det kan være en god idé at benytte sig af annoncering. Her kan du nemlig blive eksponeret for den rigtige målgruppe på det rigtige tidspunkt.

I dette indlæg kommer vi ind på tre forskellige metoder til annoncering. Disse er følgende:

  • Facebook Ads
  • Youtube annoncering
  • Google Ads.

Facebook Ads

Vi starter med at kigge på Facebook Ads. Facebook Ads kan være en rigtig god måde at annoncere på. Du kommer nemlig ud til en stor skare, der netop passer til din målgruppe. Det smarte ved Facebook Ads er, at der er rigtig mange, der benytter denne sociale platform.

Facebook Ads kan du for eksempel bruge til at henvende dig til folk, der allerede har besøgt din hjemmeside. Du kan også henvende dig til folk, der minder om dem, der besøger din hjemmeside. Der er mange forskellige muligheder for at komme ud til nye mennesker med dit budskab og sætte gang i konverteringerne.

YouTube annoncering

En af de nyere former for annonceringsmetoder er igennem YouTube annoncering. Du kender sikkert allerede YouTube. Her kan du se alverdens former for forskellige videoer. Det kan være alt fra guides, til film og underholdning. Det kan også være vloggere, der benytter YouTube til at henvende sig til deres følgere.

YouTube annoncering går ud på, at din annonce bliver vist, inden en person kan få lov til at se din video. De kan ikke springe over den, de bliver derfor nærmest tvunget til at se din reklame. Det kan være en rigtig effektiv måde at annoncere på. Du kan blandt andet læse mere om YouTube annoncering hos Geniads.com.

Google Ads

Til sidst har du mulighed for at benytte Google Ads. Google Ads går ud på, at din annonce kommer op på Google, når der bliver søgt efter noget, der netop er relevant for din virksomhed. Google Ads sikrer dig, at du ligger i toppen på Google på det pågældende søgeord.

Denne form for annoncering kan også være en yderst effektiv måde at få konverteringer på. Du sikrer dig nemlig, at din hjemmeside er en af de første ting, en person ser, når de søger på et bestemt søgeord.

Du kan med fordel vælge en kombination, hvor du benytter dig af alle tre former for annoncering. Du kan også vælge en. Det afhænger af, hvad der giver mening for din virksomhed.