
Når vi snakker om Business Intelligence, så snakker vi primært om data og mennesker. Business Intelligence starter hele processen fra udtrækningen af en virksomheds data og så den viden der ligger bag her. Den indsamlede data fra din Business Intelligence skal herefter gøres tilgængelig for samtlige personer i organisationen, som skal være med til at træffe beslutninger for virksomheden i den sidste ende.
Med Business Intelligence bliver dine beslutninger truffet på baggrund af bedre argumenter, set for din virksomheds synspunkt. Med Business Intelligence er det ikke kun data’en som får virksomheden til at rykke sig, det personerne som skal anvende det, der får virksomheden i en positiv retning og forandring. Derfor er det vigtigt at de personer som skal anvende den analyserede data, forstår at anvende dem korrekt. Derfor kræver data’en viden og forståelse for at kunne opnå de bedst mulige resultater fra din Business Intelligence løsning.
Men hvordan skal du som virksomhed og medarbejder så bruge Business Intelligence?
Med Business Intelligence kan du skabe et overblik over samtlige daglige forandringer. Med dette overblik kan du spare tid overfor de fremtidige nye muligheder og udfordringer.
Med Business Intelligence får du et overblik som kan give en ny og forbedret hverdag, så du har mulighed for at arbejde med strategisk med både bundlinjen og fremtidige vækstmuligheder. Med Business Intelligence har du mulighed for at arbejde med data visualisering gennem forskellige dashboards.
Når du arbejder med forskellige Business Intelligence værktøjer, har du mulighed for at sammenligne data på kryds og tværs af kanaler. Her kan du sammenligne forskellige kilder og KPI’er, som kan være med til at styrke din virksomhed. På den måde overskueliggøre du dine analyser og rapporter gennem din datavisualisering. Med datavisualisering udarbejder du rapporter som er nemmere at forstå, for de brugere som skal læse dem. På den måde får samtlige af dine medarbejdere en forståelse af det overordnede fokus af din Business Intelligence analyse og på sigt kan hver medarbejdere lære at forstå hvert enkelt nøgletal.
Tag beslutninger ud fra konkrete tal med Business Intelligence
Med Business Intelligence kan du styre din virksomhed i den rigtige retning, med opdateret viden som argumentation. Derfor kan du med ro i maven tage beslutning ud fra konkrete data og ikke tage beslutninger ud fra mavefornemmelser.
Med Business Intelligence får du mere tid til at arbejde, frem for at du skal indsamle data hele tiden og selv udarbejder dine rapporter og dashboards manuelt. Med Business Intelligence får du mulighed for at optimere din kundeservice gennem optimeret workflows. Kundeservice handler om at arbejde hurtigt med sikker viden, som din kundeserviceafdeling kan få gennem datavisualisering. Med datavisualiseringen har dine medarbejder mulighed for at forstå og lære din virksomhed bedre og kende, og på den måde skabe mere sikrer svar gennem kundeservice.
Med Business Intelligence har din virksomhed mulighed for at skabe mindre forvirring, da alt din data er samlet et og samme sted. Ydermere har din virksomhed mulighed for at sparre penge med Business Intelligence. Dette sker da din virksomhed har et komplet overblik over virksomheden samlede finansielle nøgletal.