
Jeg har mødt indehaveren af webbureauet Say it Bendict Nisbeth – Hansen og stillet ham netop dette spørgsmål.
“Først og fremmest er det vigtigt at definere hvilken type af markedsføring vi taler om” – siger Bendict. Jeg formoder, at siden i stiller spørgsmålet til mig, er vi nok ovre i den digitale eksperthjælp til markedsføring. Jeg nikker bekræftende hvorefter Bendict forsætter. Indenfor digital eller online markedsføring er der forskellige grene.
De væsentligste grene indenfor online markedsføring
- Den engagerende markedsføring, hvor vi bevæger os rundt på de forskellige sociale medier.
- Den betalte markedsføring, som indebærer markedsføring i søgemaskinerne samt banner markedsføring i forskellige medier.
- Den affilierede markedsføring, der bevæger sig henover et kæmpe net af forskellige websites. Du kender dem nok bedst som rabatkode websites og prissammenligningssider som blandt andet Pricerunner.
- Så har vi markedsføringen direkte i folks indbakke. Den der foregår gennem nyhedsbreve.
- Og selvfølgelig søgemaskineoptimeringen. Den synes jeg faktisk også godt, at man kan tillade sig at kalde for markedsføring. Selvom nogle nok er uenige i det.
“Når nu du spørger mig, hvor du skal gå hen for at få eksperthjælp til markedsføring. Kan du godt se, at det ikke kun er en ekspert du har brug?” – Spørger Bendict. Jeg indrømmer, at spørgsmålet måske ikke var helt så enkelt, som jeg i første gang antog. “Mit råd er, at man finder et bureau, som kan hjælpe med at samle trådene for en” – Fortsætter Bendict. “Ingen af de 5 forskellige grene, jeg lige har nævnt, kan faktisk stå alene. Hvis du vil have succes med din online marketing, skal du faktisk bruge dem alle. Tænk på det som et fodboldhold, hvor hver kilde eller medie er en spiller. Bolden er kunden og målet er det du vil have kunden til. Det er en holdindsats, ligesom i fodbold, alle spillere er uundværlige. De har alle en rolle på holdet og et fælles mål – at få bolden sparket i nettet.”
Find et bureau der tilbyder en totalentreprise
Hos Say it er vi rigtig dygtige til at bygge rammerne om din virksomhed i form af en webshop eller en hjemmeside. Samtidig har vi også specialiseret os i SEO, fordi det er så tæt beslægtet med opbygningen af hjemmesider. Vi indså tidligt, at vi ikke kunne være eksperter på alle områder. Tilgengæld er vi rigtig dygtige til at styre projekter, og især indenfor online markedsføring. Hvis vi var i byggebranchen ville jeg kalde min virksomhed for en totalentreprenør. Vi har et vanvittig godt netværk af underleverandører, som er virkelige eksperter i hvert deres område. For at svare helt konkret på dit spørgsmål. Så vil jeg anbefale dig, at gå til en virksomhed som vores, hvis du skal have eksperthjælp til markedsføring. Her får du kyndig vejledning, du får strikket en plan sammen der matcher dine mål og dit budget. Vi sørger for, at finde de rigtige eksperter til dig. Du skal kun gå et sted hen. Du skal kun kommunikere med en person, dermed kun fortælle hvad du ønsker en gang. Resten klarer vi!